۱۳۸۹ مهر ۲۲, پنجشنبه

فشار و تهدید بر وکلای دادگستری همچنان ادامه دارد


با توجه به افزایش احضار و بازداشت وکلای دادگستری در چند ماه گذشته ، وضعیت وکلای فعال در حوزه حقوق بشر چندان مطلوب نبوده و موجب ایجاد نگرانی هایی در این زمینه شده است.

طی هفته های اخیر اخبار نگران کننده ای درباره فشار بر وکلا در رسانه ها مطرح شده است . محمود علیزاده طباطبایی و هوشنگ پوربابایی از سوی وزارت اطلاعات مورد بازجویی قرار گرفته اند. همچنین دادگاه رسیدگی به اتهامات محمد سیف زاده در تاریخ 17 مهرماه در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به اتهامات تشکیل کانون مدافعان حقوق بشر و فعالیت تبلیغی علیه نظام برگزار شد.

بر اساس اخبار واصله ، محمد اولیایی فرکه همچنان به طور غیرقانونی در زندان اوین به سر می برد از وضعیت جسمانی مناسبی برخوردار نیست و باید هر چه سریعتر به بیمارستان مجهز در خارج از زندان منتقل شود .همچنین اخباری نیز از وضعیت جسمانی و روحی نسرین ستوده پس از گذشت نزدیک به دو هفته از اعتصاب غذای وی در دست نیست و امکان برقراری ارتباط تلفنی با خانواده خود را نیز نداشته است. چندی پیش جاوید هوتن کیان ، وکیل سکینه آشتیانی ، نیز در دفتر خود بازداشت شده و خبر موثقی در مورد وضعیت و محل نگهداری وی در دست نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر